Menyembuhkan Untuk Berpeluh berlebihan - Cara-cara untuk Remedy Berpeluh berlebihan

Menyembuhkan Untuk Berpeluh berlebihan - Cara-cara untuk Remedy Berpeluh berlebihan

Badan sentiasa menghapuskan berpuluh-puluh bahan buangan, kotoran dan toksin yang tidak perlu atau berbahaya kepada badan. Dan satu kaedah ia melakukan ini adalah melalui perkumuhan peluh. Ini adalah satu proses badan yang normal dan biasanya berlaku dalam jumlah dan jangka masa yang dikawal selia. Tetapi apa yang berlaku jika ini apa yang panggil "berpeluh" menjadi lebih reaktif dan bukan hanya menyebabkan kelegaan kepada sistem dalaman dan luaran badan menyebabkan tekanan dan rasa tidak selamat kepada orang itu? Dalam artikel ini, kita akan mempelajari penawar yang berbeza untuk peluh berlebihan yang lebih kurang membantu mengawal atau mungkin akan menghapuskan masalah ini semakin meningkat bagi sebahagian daripada kita.

Peluh, peluh, transpirasi, atau apa sahaja yang anda memanggilnya ditakrifkan sebagai bahan cecair yang mengandungi kedua-dua zarah pepejal yang terlarut seperti klorida dan juga zarah kimia yang toksik kepada badan seperti Urea. Ini kemudiannya dikumuhkan atau dikeluarkan melalui beribu-ribu badan liang tersebar di seluruh kulit. Berpeluh dicetuskan oleh kelenjar peluh dalam kulit. Ada yang mempunyai kelenjar peluh yang rendah dan kurang aktif dan ada mempunyai kelenjar peluh agak cepat dan hyper-aktif. Bagi sesetengah ini boleh menjadi salah satu masalah terbesar yang mereka hadapi.

Peluh berlebihan mempunyai banyak kesan keyakinan merendahkan. Ia menghalang kehidupan sosial dan peribadi seseorang dengan menghentikan satu daripada dipaparkan nya semua berikutan kebimbangan berterusan ditertawakan atau dihina hanya kerana dia berpeluh banyak dan secara berterusan. Bayangkan berdiri di hadapan orang ramai yang dan berpeluh sedalam-dalamnya kerana mereka menonton pakaian anda menjadi basah kuyup. Adakah yang tidak menyebabkan anda untuk menyembunyikan diri untuk hidup? Atau dalam kes-kes lain yang anda tidak mahu lain untuk menjauhkan diri daripada anda hanya kerana itu bau pedas badan anda memancarkan kerana terperangkap dan terus peluh. Ini hanya beberapa masalah orang dengan kelenjar peluh hiperaktif ada.

Penawar untuk peluh berlebihan termasuk produk-produk yang begitu terkenal dan dikomersialkan dipanggil antiperspirants. Ini antiperspirants bekerja dalam apa-apa cara yang mereka menyekat liang itu menghadkan aktiviti kelenjar peluh. Ini seterusnya membuat satu berpeluh lebih kurang atau dalam kes-kes lain, berpeluh tiada lagi! Sesetengah antiperspirants juga mempunyai bonus tambahan yang mengandungi deodoran. Antiperspirants dengan deodoran bukan sahaja mengurangkan jumlah berpeluh bahan kumuhan budak tetapi juga menghalang bau badan dan memberikan bau yang menyenangkan sebaliknya.

Botox adalah satu lagi penawar untuk seluruh rakyat dengan peluh berlebihan. Sila ambil perhatian tetap bahawa prosedur ini perubatan melibatkan jarum, sedikit kesakitan, dan wang. Jika anda mampu untuk mengendalikan keperluan ini maka terapi ini akan sesuai dengan anda. Melalui penggunaan jarum, bahan cecair yang membantu dinyahaktifkan kelenjar peluh sementara disuntik ke dalam liang-liang kulit di mana peluh berlebihan berlaku. Ingat bagaimanapun bahawa ini perlu dilakukan secara teratur dan mungkin kelihatan agak mahal.

Peluh berlebihan benar-benar adalah salah satu keadaan yang paling buruk seseorang itu boleh berada di dalam. Tetapi jangan risau, dengan ini penawar yang sangat berkesan untuk peluh berlebihan, anda pasti akan mendapati diri anda kering, selesa, tenang dan penuh keyakinan terhadap bukan masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar